Sabiedriskā transporta prioritātes nodrošināšana regulējamos krustojumos ar valsts reģistrācijas numurzīmju atpazīšanu un transportlīdzekļa tipa klasifikāciju
Statuss: Noslēgušies projekti

Projekta ietvaros Rīgā – Ulmaņa gatves un Vaiņodes ielas krustojumā tika ieviesta jauna sabiedriskā transporta atpazīšanas sistēma, kas automātiski atpazīst un atšķir autobusus no trolejbusiem. Tas ļauj luksoforiem piešķirt priekšrocību katram transporta veidam atsevišķi, nodrošinot raitāku un efektīvāku satiksmes plūsmu.
Projekta nepieciešamība un nozīmīgums Rīgai
Lai uzlabotu sabiedriskā transporta plūsmu un efektivitāti Rīgas pilsētā, būtiski ir nodrošināt tā prioritāti krustojumos. Pārsvarā sabiedriskā transporta kustību nosaka, izmantojot kontakttīkla, kā arī video un termo detektorus. Ar esošajām tehnoloģijām nepietiek situācijās, kad dažādiem transporta veidiem, piemēram, autobusiem un trolejbusiem, nepieciešams piešķirt atšķirīgas luksoforu fāzes.
Projekta mērķis
Uzlabot sabiedriskā transporta kustību pilsētā, izstrādājot tehnoloģiju, kas automātiski atpazīst transporta tuvošanos, pielāgo luksoforus konkrētajiem maršrutiem un ļauj veidot jaunus maršrutus, kuros sabiedrisko transportu neietekmē sastrēgumi.
Ieguvumi Rīgas iedzīvotājiem
✔ Mazāk sastrēgumu sabiedriskā transporta maršrutos un paredzamāka kustība;
✔ Uzlabota sabiedriskā transporta pieejamība un uzticamība, veicinot tā lietošanu iedzīvotāju vidū;
✔ Lielāka satiksmes drošība un mazāks vides piesārņojums, samazinot stāvēšanu krustojumos.
Projekta aktivitātes
✔ Videonovērošanas kameru uzstādīšana ar numurzīmju atpazīšanas funkciju un infrasarkano apgaismojumu;
✔ SIA “Rīgas satiksme” autobusu numurzīmju datubāzes integrēšana;
✔ Jaunās luksoforu vadības programmas uzstādīšana ar atsevišķām fāzēm autobusiem un trolejbusiem;
✔ Sistēma tika kalibrēta un testēta reālos satiksmes apstākļos.
Teritorija, kurā projekts tika īstenots
Ulmaņa gatves un Vaiņodes ielas krustojums.
Projekta rezultāti
✔ Rīgā pirmo reizi ieviests risinājums, kas nodrošina sabiedriskā transporta veidu klasifikāciju reāllaikā;
✔ Izstrādāts jauns, inovatīvs luksoforu signālplāns, kas kalpos kā pamats turpmākiem līdzīgiem projektiem;
✔ Uzlabota sabiedriskā transporta kustības plūsma jaunajos maršrutos bez sastrēgumu ietekmes;
✔ Palielināts sabiedriskā transporta vidējais braukšanas ātrums maršrutā un starp pieturām;
✔ Projekts atbilst Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas mērķiem – sabiedriskā transporta prioritātei, mobilitātes uzlabošanai un satiksmes drošībai.
Finansējums
Finansējuma avots: Rīgas valstspilsētas pašvaldības Inovāciju fonds
Kopējais budžets: 19 723 EUR
Projekta īstenošanas laiks: 2023. gads
Projekta partneri: Rīgas valstspilsētas pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departaments (pirms reorganizācijas – Satiksmes departaments), sadarbībā ar SIA “Rīgas satiksme”.
Kontaktinformācija
Jānis Sproģis
Satiksmes vadības centra vadītājs
Ārtelpas un mobilitātes departaments
Rīgas valstspilsētas pašvaldība
Tālr.: +371 67012763
E-pasts: janis.sprogis@riga.lv
Saistītie projekti
Pašvaldības gaisa kvalitātes monitoringa tīkla paplašināšana un ZEZ efektivitātes izvērtēšana
Lasīt vairāk
EnergyGuard: liela mēroga mākslīgā intelekta testēšanas un eksperimentēšanas iekārtu izveide enerģētikas infrastruktūras risinājumiem
Lasīt vairāk
EvoRoads: mobilitātes risinājumi drošības uzlabošanai dažādām satiksmes dalībnieku grupām
Lasīt vairāk
AI4CITIZENS: atbalsts ētiskai un efektīvai mākslīgā intelekta pārvaldībai Eiropas pilsētās un reģionos
Lasīt vairāk












